زیارت و گناه؟!

گرفتن ضریح 

۱۱۳-وَقَالَتِ الیَهُودُ لَیسَتِ النّصَرَی عَلَی شَئٍ وَ قَالَتِ النّصَرَی لَیسَتِ الیَهُودُ عَلَی شَئٍ وَ هُم یَتلوُنَ الکِتَبَ کَذلِکَ قَالَ الّذِینَ لَایَعلَمُونَ مِثلَ قَولِهِم فَاللهُ یَحکُمُ بَینَهُم یَومَ القِیَمَهِفِیمَا کَانُوا فِیهِ یَختَلِفُونَ

ترجمه:یهود براین دعوایند که نصاری را از حق چیزی در دست نیست ونصاری بر این دعوی که یهود را ،در صورتی که هر دوگروه یکسانند درخواندن کتاب بی بهره اند وخداوند در این اختلافات روز قیامت حکم خواهد فرمود.

۱۱۴-وَ مَن أظلَمُ مِمّن مَّنَعَ مَسَجِدَ اللهِ أن یُذکَرَ فِیهَا اسمُهُ وَ سَعَی فِی خَرَابِهَآ أوُلئِکَ مَا کَانَ لَهُم أن یَدخُلُوهَآإلّا خَآئِفِینَ لَهُم فِی الدّنیَا خِزیٌ وَ لَهُم فِی الأخِرَهِ عَذابٌ عَظِیمٌ

ترجمه:وکیست ستمکارتر از آن که مردم را ازذکر نام خدا در مساجد منع کندودر خرابی آن اهتمام وکوشش نماید،چنین گروه رانشاید که در مساجد راه دهید جز آن که بر خود ترسان باشند،این گروه رادر دنیا ذلت وخواری نصیب است و در آخرت عذابی سخت.

*حرمت مسجد را نگه داریم که هیچ گونه گناهی در مسجد نشود فقط حرف الهی باشد صحبت لغو و بیهوده هم نباشد.

حضرت محمد (صلی الله علیه وآله وسلم) می فرمایند:

سخن ناروا در مسحد،حسنات وخوبی های انسان را می خورد آن گونه که چار پایان،علفها را می خورند.[۱]

۱۱۵-وَ لِلَّهِ المَشرِقُ وَ المَغرِبُ فَأینَمَا تُوَلّوا فَثَمّ وَجهُ اللهِ إنَّ اللهَ وَاسِعٌ عَلیمٌ

ترجمه:مشرق ومغرب هر دوملک خداست پس به هر طرف روی کنید بسوی خدا روی آورده اید،خدا به همه جا محیط وبه هر چیز داناست.

*خداوند همه جا هستنداگر دل پاک باشد حتی در منزل که نشسته باشیم دلمان بشکند جواب می گیریم ان شاءالله .

کسانی که به قصد زیارت وگرفتن پنجره های حرم امامان(علیهم السلام) وامام زاده هاوطلب حاجت به این اماکن مقدس می روند،گاهی رعایت حرمت زیارت را نمی کنند  وگناه انجام می گیرد .سعی کنیم در همه حال مواظب طهارت ظاهر وباطن باشیم وهمچنین طهارت از گناه .

۱۱۶-وَ قَالوا اتّخَذَ اللهُ وَلَدا سُبحَانَهُ بَل لَّهُ مَا فِی السّمَواتِ وَ الاَرضِ کُلٌ لّهُ قَنِتُونَ

ترجمه:وگفتند:”خداوند فرزندی برای خود اختیار کرده است.”اومنزه است.بلکه هر چه در آسمانها وزمین است،از آن اوست [و]همه فرمان پذیر اویند.

۱۱۷-بَدیعُ السّمَوَاتِ وَ الارضِ وَ إذا قُضِیَ أمرا فَإنّمَا یَقُولُ لَهُ کُن فَیَکونُ

ترجمه:[او]پدید آورندۀاسمانها وزمین است،وچون به کار ی اراده فرماید،فقط می گوید :”[موجود]باش ،پس [فورا موجود ] می شود.

۱۱۸-وَقَالَ الّذینَ لَایَعلَمُونَ لَو لَا یُکَلِّمُنَا اللهُ أو تَأتیِنآ ءایَهٌ کَذَلِکَ قَالَ الّذینَ مِن قَبلِهِم مِّثلَ قَولِهِم تَشَبَهَت قلوبُهُم قَد بَیّنَّا الأیَتِ لِقَوُمٍ یُوقِنُونَ

ترجمه:افراد نادان گفتند :”چرا خدا با ما سخن نمی گوید ؟یا برای ما معجزه هایی نمی آید ؟کسانی که پیش از اینان بودند [نیز ] مثل همین  گفته ی ایشا ن را می گفتنند ودلها [وافکار ] شان به هم می ماند .ما نشانه ها ی خود]را برای گروهی که یقین دارند ،نیک روشن گردانیده ایم.

این سه آیه در مورد قدرت خدای تعالی در آفرینش وشک افراد نادان در این باره ،صحبت کرده است.


[۱] مستدرک الوسائل،ج۳-ص۳۷۱

درباره admin

و ما رأیت منه الا جمیلا... (حضرت زینب علیها السلام)همه جا همچون کوهی استوار خود را آماده کرده تا فرمان مطاع امام زمان خود را انجام دهد و بی دریغ در راه اطاعت او فرمان برداری کند و خدا می داند آن لحظه آخری که برادر را برای رفتن به میدان شهادت بدرقه می کند با چه نیروی عجیبی خو را نگه می دارد و چگونه استقامت و بردباری از خود نشان می دهدکه امام حسین علیه السلام اسراری را به او می گوید ...(نگاهی کوتاه به زندگانی زینب کبری-سید هاشم رسولی محلاتی)

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشود

رفتن به بالا