خانه / نمی از باران / تفسیر / عبادت با خلوص نیت شایدتقوی آور باشد

عبادت با خلوص نیت شایدتقوی آور باشد

قران -ذره بین

عبادت با خلوص نیت شایدتقوی آور باشد

«لعلکم تتقون »
یعنی شما عبادت کنید شاید متقی و پرهیزکار گردید. یعنی در اثر عبادت ممکن است متصف گردید به صفت حمیده تقوی که آن ملکه نفسانی و حالتی است که در اثر عبودیت و بندگی متحقق می‌گردد و حقیقت عبودیت ازکمال ایمان پدید می‌گردد و از آن عزم و ثبات و استقامت در بندگی تحقق می پذیرد. … .
…اینکه ایمان و نماز و زکات را از خواص و آثار متقین قرار داده چنین فهمیده می شود که تقوی فقط اجتناب از معاصی و عمل به طاعات نیست اینها از اعمال و افعال جسمانی به شمار می‌روند تقوی ملکه نفسانی است که از کمال ایمان و کمال عمل صالح پدید می‌گردد بلکه رتبه آن از ایمان به غیب نیز بالاتر سات زیرا که ایمان به غیب را با آنکه عمل قلبی است از متفرعات و خواص متقین قرار داده .
و از «لفظ» می توان استفاده نمود که هر عبادتی از هر کسی سر زند حتماً تقوی آور نیست اگر عبادت دائمی باشد و با تمام آداب و شرائط و با خلوص نیت که آُسّ‌اساس عبادت است توأم گردیده شاید تقوی آور شود چنانچه می بینیم بسیاری زا مردم عبادت می کنند لکن از تقوی تهی می باشند و آهی « انّما یتقبّل الله من المتّقین» شاهد بر ای این مطلب است که عبادتی که از روی تقوی سر زند لایق پیشگاه قرب احدی است.

(بانو مجتهده امین ،‌ مخزن العرفان ،‌ج ۱)

صلی الله علی محمد و آله و سلم

 

 

درباره admin

و ما رأیت منه الا جمیلا... (حضرت زینب علیها السلام)همه جا همچون کوهی استوار خود را آماده کرده تا فرمان مطاع امام زمان خود را انجام دهد و بی دریغ در راه اطاعت او فرمان برداری کند و خدا می داند آن لحظه آخری که برادر را برای رفتن به میدان شهادت بدرقه می کند با چه نیروی عجیبی خو را نگه می دارد و چگونه استقامت و بردباری از خود نشان می دهدکه امام حسین علیه السلام اسراری را به او می گوید ...(نگاهی کوتاه به زندگانی زینب کبری-سید هاشم رسولی محلاتی)

پاسخ بدهید

ایمیلتان منتشر نمیشود

رفتن به بالا